A szülők és pedagógusok közötti
kommunikáció tartalmának, minőségének kérdésköre rendkívül lényeges a gyermek
jelene és jövője érdekében. A különböző életkorok különböző problémákat vetnek
fel, amelyekről a nevelés kulcsszereplőinek egymással is célszerű egyeztetni, s
megoldásukban együttműködni. A szülők és pedagógusok partnerré válása a nevelés
során mindkét fél számára nagy segítség, és egyben az eredményesség döntő
feltétele.
A kisgyermekkorban szerzett tapasztalatok, élmények alapvetően befolyásolják azt, hogy gyermekünk miként képes beilleszkedni az óvodába, hogyan alakul iskolai pályafutása, mekkora esélye lesz később a munkában és a magánéletben történő boldogulásra. Ebben az életkori szakaszban természetesen elsődleges a szülők felelőssége, de már az intézményes nevelést megelőzően is mód van arra, hogy a családok nevelési kérdésekben segítséget kapjanak. Nálunk ez a lehetőség még kevéssé ismert, de Európa számos országában rendelkezésre állnak olyan szülőtámogató programok, amelyek hozzájárulnak ahhoz, hogy az anyák és apák még jobb szülővé válhassanak. A T-Tudok Zrt. az Eurofound számára készített jelentést a hazánkban létező lehetőségekről. A konferencián ennek a kutatásnak az eredményeit is bemutatják.
Az iskoláskorban a szülő mellett egyre növekvő felelősséggel jelenik meg a pedagógus. De vajon érti-e egymást a nevelésnek ez a két főszereplője? Milyen keretekben és milyen hatékonysággal működik az ő kapcsolatuk? Hogyan funkcionálnak a hagyományos és modern kommunikációs formák? Melyik fél hogyan látja az óhatatlanul felbukkanó konfliktusok kezelésének lehetőségeit? Ezekre a kérdésekre is választ keresett a Kölöknet és az OFOE közös online vizsgálatával. Az elektronikus kérdőívet 1500 szülő és pedagógus töltötte ki. A felmérés tapasztalatairól is beszámolnak majd a rendezvényen.
Az előadások utáni kerekasztal-beszélgetés során olyan kérdésekre keresnek választ a résztvevők, mint például hogy milyen zökkenők tapasztalhatók a szülő-pedagógus kommunikációban, mi okozhatja ezeket, és milyen lehetőségek vannak megelőzésükre, megnyugtató rendezésükre.
A három műhelyfoglalkozáson a kommunikáció javítását segítő bevált eszközökkel, módszerekkel ismerkedhetnek meg a résztvevők.
A kisgyermekkorban szerzett tapasztalatok, élmények alapvetően befolyásolják azt, hogy gyermekünk miként képes beilleszkedni az óvodába, hogyan alakul iskolai pályafutása, mekkora esélye lesz később a munkában és a magánéletben történő boldogulásra. Ebben az életkori szakaszban természetesen elsődleges a szülők felelőssége, de már az intézményes nevelést megelőzően is mód van arra, hogy a családok nevelési kérdésekben segítséget kapjanak. Nálunk ez a lehetőség még kevéssé ismert, de Európa számos országában rendelkezésre állnak olyan szülőtámogató programok, amelyek hozzájárulnak ahhoz, hogy az anyák és apák még jobb szülővé válhassanak. A T-Tudok Zrt. az Eurofound számára készített jelentést a hazánkban létező lehetőségekről. A konferencián ennek a kutatásnak az eredményeit is bemutatják.
Az iskoláskorban a szülő mellett egyre növekvő felelősséggel jelenik meg a pedagógus. De vajon érti-e egymást a nevelésnek ez a két főszereplője? Milyen keretekben és milyen hatékonysággal működik az ő kapcsolatuk? Hogyan funkcionálnak a hagyományos és modern kommunikációs formák? Melyik fél hogyan látja az óhatatlanul felbukkanó konfliktusok kezelésének lehetőségeit? Ezekre a kérdésekre is választ keresett a Kölöknet és az OFOE közös online vizsgálatával. Az elektronikus kérdőívet 1500 szülő és pedagógus töltötte ki. A felmérés tapasztalatairól is beszámolnak majd a rendezvényen.
Az előadások utáni kerekasztal-beszélgetés során olyan kérdésekre keresnek választ a résztvevők, mint például hogy milyen zökkenők tapasztalhatók a szülő-pedagógus kommunikációban, mi okozhatja ezeket, és milyen lehetőségek vannak megelőzésükre, megnyugtató rendezésükre.
A három műhelyfoglalkozáson a kommunikáció javítását segítő bevált eszközökkel, módszerekkel ismerkedhetnek meg a résztvevők.
A konferenciára
várnak minden a téma iránt érdeklődő szülőt, pedagógust és szakembert.
Időpont: 2013. november 23. 10:00-14:00
Helyszín: Folyondár Sport és Tánccentrum, 1037
Budapest, Folyondár utca 15.
A konferencia a Jövő iskolája rendezvénnyel együtt kerül megrendezésre. A részvétel a regisztrálók számára ingyenes.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése