Jó eredményei ellenére a szakmai alapképzés mégsem tűnik vonzó továbbtanulási lehetőségnek sok fiatal számára.
A szakképzés előnyeinek hangsúlyozására és vonzerejének növelésére irányuló erőfeszítéseket vizsgáló korábbi tanulmányok az iskolarendszerű szakképzési rendszer sajátosságaira fókuszáltak, azaz az életpálya tanácsadási szolgáltatások, a továbbtanulási lehetőségek, a képesítési rendszer, valamint a minőségbiztosítás szerepét vizsgálták.
A szakképzés előnyeinek hangsúlyozására és vonzerejének növelésére irányuló erőfeszítéseket vizsgáló korábbi tanulmányok az iskolarendszerű szakképzési rendszer sajátosságaira fókuszáltak, azaz az életpálya tanácsadási szolgáltatások, a továbbtanulási lehetőségek, a képesítési rendszer, valamint a minőségbiztosítás szerepét vizsgálták.
A Cedefop honlapjáról letölthető új tanulmány
más, mélyebb kérdéseket is feltár, melyek fontos szempontok lehetnek
annak megértésében, hogy mi tehetné vonzóbb tanulási lehetőséggé a
szakképzést a tanulók számára.
A kiadvány felhívja a figyelmet, hogy a
munkaerőpiac összetétele és sajátosságai, a szakképzésre fordított
kiadások, valamint a tágabb értelemben vett befolyásoló tényezők, mint
például a családtagok véleménye, illetve a közvéleményben a szakképzés
minőségéről kialakult kép mind-mind szerepet játszanak az egyéni
döntések kialakításában. A tanulmány számos nézőpontból mutatja be, hogy
milyen eszközök állnak rendelkezésre a szakképzési rendszerről
kialakított közvélekedés javítására. Német, finn, ír, cseh, dán valamint
spanyol jó példákon keresztül számos eszközt megismerhet az olvasó,
amely hozzájárul a szakmai alapképzési rendszer fejlesztéséhez és
vonzerejének növeléséhez.
A tanulmány angol nyelven elérhető az alábbi linken:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése