„Az Új Széchenyi Terv keretében megjelent a TÁMOP - 3.3.14.A-12/1és TÁMOP - 3.3.14.B-12/1 jelű, „Hazai és nemzetközi testvériskolai kapcsolatok kialakítása” című pályázat.
A pályázat célja olyan projektek megvalósításának támogatása, amelyek az országhatáron belüli („A” komponens), valamint határon túli és nemzetközi (Európai Unión belüli) testvériskolai kapcsolatok („B” komponens) kialakításával, közös programok megvalósításán keresztül hozzájárulnak a gyermekek kompetenciájának (szociális, életviteli, kommunikáció, stb.) fejlesztéséhez, ismeretanyaguk bővítéséhez.
Jelen kiírás kifejezetten olyan iskolák kapcsolatfelvételét, programkínálatának bővítését támogatja, ahol hátrányos helyzetű, halmozottan hátrányos helyzetű tanulókat nevelnek, oktatnak. A konstrukció lehetőséget teremt a tanulók és pedagógusaik számára arra, hogy a sajátjuktól eltérő életminőségű/helyzetű társakkal kerüljenek együttműködő kapcsolatba, ezáltal a résztvevő tanulók kompetenciái, köztük szociális kompetenciái fejlődnek. Mindez hozzájárul a tanulmányi eredményeik és iskolai eredményességük javulásához. A közös interakciók során csökken a tanulók előítéletessége.
A pályázat célja olyan projektek megvalósításának támogatása, amelyek az országhatáron belüli („A” komponens), valamint határon túli és nemzetközi (Európai Unión belüli) testvériskolai kapcsolatok („B” komponens) kialakításával, közös programok megvalósításán keresztül hozzájárulnak a gyermekek kompetenciájának (szociális, életviteli, kommunikáció, stb.) fejlesztéséhez, ismeretanyaguk bővítéséhez.
Jelen kiírás kifejezetten olyan iskolák kapcsolatfelvételét, programkínálatának bővítését támogatja, ahol hátrányos helyzetű, halmozottan hátrányos helyzetű tanulókat nevelnek, oktatnak. A konstrukció lehetőséget teremt a tanulók és pedagógusaik számára arra, hogy a sajátjuktól eltérő életminőségű/helyzetű társakkal kerüljenek együttműködő kapcsolatba, ezáltal a résztvevő tanulók kompetenciái, köztük szociális kompetenciái fejlődnek. Mindez hozzájárul a tanulmányi eredményeik és iskolai eredményességük javulásához. A közös interakciók során csökken a tanulók előítéletessége.
A pályázat – a gyermekek kompetenciáinak fejlesztésén túl – olyan intézményközi kapcsolatok kialakítását ösztönzi, amelyek keretében lehetőség nyílik az oktatás, nevelés különböző területein, így a hátrányos helyzetű, halmozottan hátrányos helyzetű tanulók oktatásával, nevelésével kapcsolatosan szerzett tapasztalatok és jó gyakorlatok megosztására.
Ezen túlmenően a pályázat „B” komponensének segítségével a hátrányos helyzetű, halmozottan hátrányos helyzetű tanulóknak lehetőségük nyílik nyelvtudásuk fejlesztésére, az idegen környezetben való eligazodás kipróbálására, az idegen környezetben való helytállás erősítésére, és a választott partnerország kultúrájának közvetlen megismerésére.
A rendelkezésre álló keretösszeg a konvergencia régiókban az „A” komponens esetében 3 070 950 000 forint, a „B” komponens esetében 1 375 050 000 forint. A „B” komponens önállóan nem pályázható.
A pályázatok benyújtása az „A” komponens esetében 2013. július 8-tól 2013. augusztus 8-ig, a „B” komponens esetében 2013. augusztus 8.-tól 2013. szeptember 8-ig lehetséges.”
Pályázók köre:
a) általános iskola;
b) szakiskola;
c) gimnázium, szakközépiskola;
d) alapfokú művészeti iskola
a) általános iskola;
b) szakiskola;
c) gimnázium, szakközépiskola;
d) alapfokú művészeti iskola
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése