Ill.: Szűcs Édua |
Kedves Kolléga!
Az elmúlt évtizedben a hazai és a nemzetközi vizsgálatok a
gyermekek tudására, illetve az oktatási rendszer, vagy jobb esetben az iskola
szintjére fókuszáltak. Véleményem szerint az iskolai nevelőmunka akkor tud
hatékonyabbá válni, ha osztálytermi szinten feltárt konkrétumokra épül. Több
mint egy évtizeddel ezelőtt Fejér megyei Pedagógiai Intézet munkatársaként
végeztem komplex (több nevelési területet feltáró) vizsgálataimat a pedagógiai
intézet munkatársaként. Most, egy évtizeddel később szeretném megtudni, hogyan
változott azóta az iskola belső világa tanulói szemmel.
Országos nevelési kutatásban való részvételre invitálom
osztályával, vagy iskolája 4-5., illetve 7-8. évfolyamával.
Az Ön / Önök haszna: az országos eredményekhez viszonyított
visszajelzés ingyenesen három hónapon belül, az én hasznom, hogy kutatásom
országos mintára épülhet.
A kutatás standard online kérdőívvel folyik, amely az
iskolához-, az osztályközösséghez-, a tanuláshoz való viszonyt vizsgálja, a
tanulási- és a tantárgyi motivációt méri, s tartalmaz a gyermekek
önértékelésére, tanulási- és hétköznapi szokásaira, értékeire vonatkozó
részeket is.
A 4-5. és a 7-8. évfolyamnak szóló kérdőívek szerkezete
hasonló. A kitöltéshez internet elérés szükséges. Tapasztalataink szerint
átlagos olvasási képességekkel rendelkező gyermekek maximum egy tanóra alatt
töltik ki a kérdőíveket.
Amennyiben érdekli a részvétel, várom levelét a
nevelesivizsgalat@gmail.com címen, s e-mail fordultával küldöm a kitöltéshez
szükséges útmutatót és linkeket.
Üdvözlettel:
Hercz Mária PhD.
pedagógiai értékelési szakértő
KEFO docense/ SZTE tud. munkatársa
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése