2014. szeptember 22., hétfő

Kooperatív módszerek a középiskolai matematika oktatásában


A kooperatív módszer egyik előnye, hogy nem kell hozzá külön eszközkészlet. Legfontosabb eleme a lelkes pedagógus, aki fontosnak tartja, hogy a diákok hasznosan, lelkesebben, együttműködve töltsék az idejük egy részét a foglalkozásokon. Akinek fontos, hogy a tanulókat megismerje, segítő egymásrautaltságukat kialakítsa, toleranciájukat növelje.

A kooperatív tanulási helyzetben a diákok motiváltabbak, a tanultakból több marad meg bennük, mint a versenyhelyzetben tanuló diákokban. Nő az önbecsülésük, javulnak társas kapcsolataik, érzelmileg fejlettebbek. Mivel a kooperatív munka során a diákoknak az anyagot újra fel kell építeniük, nézeteiket össze kell hasonlítaniuk, gondolkodásukat finomítaniuk kell, sokkal mélyebben megértik a tanultakat. Olyan szociális viselkedési mintákat tanulnak meg, amelyek segítségükre lesznek későbbi szakmai és magánéletükben.

Koncsek Zoltán a kisújszállási Móricz Zsigmond Református Kollégium, Gimnázium, Szakközépiskola és Általános Iskola matematika-fizika szakos tanára, matematika területén mentor, szaktanácsadó. Az alábbi linken letölthető módszertani segédanyagában ötleteket nyújt ahhoz, hogyan lehet a matematika oktatásában kooperatív módszereket alkalmazni.

Kapcsolódó link:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése