2013. április 29., hétfő

Közlekedésbiztonsággal és közlekedéssel kapcsolatos kompetenciák fejlesztése

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma is támogatja a Tanuloknak.hu programot, amelynek célja, hogy hozzájáruljon a gyermekbalesetek minél nagyobb arányú csökkentéséhez, a NAT-ban és az EU ajánlásokban meghatározott közlekedésbiztonsággal és közlekedéssel kapcsolatos kompetenciák minél korábbi életkorban kerüljenek elsajátításra.

Felmérések szerint a gyalogosok és a kerékpárosok jelentős része a legalapvetőbb közlekedési ismeretekkel sem rendelkezik, ami jelentős szerepet játszhat az elmúlt év baleseti statisztikáiban. A gyalogos balesetek aránya az utóbbi tíz évben még soha nem volt ilyen magas, mint 2012-ben.
 
A Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram keretében valósul meg a „Közoktatási intézmények közúti közlekedés biztonságát szolgáló nevelési tevékenységének szakmai támogatása” tárgyú projekt 2013. június 18-ig.
A projekt során a köznevelési intézmények pedagógusai és tanulói számára ingyenesen bocsátják rendelkezésre az elkészített e-learning tananyagokat és módszertani segédanyagokat. A kampányban külön-külön tananyagot biztosítanak elsősorban az 5-8., valamint a 9-12. évfolyamos tanulók számára, illetve módszertani útmutatóval kiegészítve a köznevelési intézményben dolgozó pedagógusok számára. 
 

A projekt segítségével a tananyagokat sikeresen elvégző tanulók közül harmincezren ingyenesen hozzájutnak, az önkéntes regisztrációt követően, a hatóságilag akkreditált, korszerű, e-learninges (AM, A1, A2 és B kategóriás) elméleti képzés valamelyikéhez. Ezen felül a projektben önkéntes alapon részt vevő, köznevelési intézményben dolgozó pedagógusok további ötezer ingyenes e-learninges elméleti képzéshez juthatnak. 


A projektet támogató weboldalon (www.tanuloknak.hu) kívül az iskolák, pedagógusok és a tanulók számára a projekt idejére (2013. június 18-ig) telefonos ügyfélszolgálatot biztosítanak, amelyet – munkaidőben – a +36 (1) 510-04-94 telefonszámon lehet elérni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése