Az elkövetkező években egyre gyakoribbá válnak a számítógép-alapú
tudásszintmérések. A tervek szerint 2015-től a nemzetközi PISA felmérés
is számítógépen történik, és nincs messze az idő, amikor pedagógiai
felmérések többségére technikai eszközök segítségével kerül sor.
A Szegedi Tudományegyetem Oktatáselméleti Kutatócsoportja a TÁMOP-3.1.9-08/1-2009-0001 (1. fázis) és a TÁMOP-3.1.9-11/1-2012-0001 (2. fázis) pályázatok által támogatott "Diagnosztikus mérések fejlesztése" című program keretében egy személyre szóló visszajelzést biztosító rendszer magyarországi kiépítését kívánja megalapozni (1. fázis), majd kivitelezni (2. fázis).
A projekt keretében tehát egy személyre szóló visszajelzést biztosító online értékelési rendszer kidolgozása zajlik. Az eDia rendszer, ha elnyeri végleges formáját, alkalmas lesz arra, hogy 1–6. évfolyamos tanulók fejlődését évente több alkalommal felmérje, az esetleges lemaradásokat időben jelezze. A projekt sikerének egyik – és talán legfontosabb – feltétele a hazai és határon túli magyar általános iskolákkal való partnerkapcsolat kiépítése és fenntartása.
A partneriskolák számára a részvétel lehetőséget biztosít arra, hogy kipróbálják, gyakorolják a számítógép alapú feladatmegoldást, és felkészüljenek a jövőbeli mérésekre.
Az iskolák az alábbi linken regisztrálva jelezhetik részvételi szándékukat:
A regisztráció után a projektben dolgozó kollégák felveszik a kapcsolatot az intézménnyel. A projekttel, a tervezett vizsgálatokkal kapcsolatos kérdésekkel kapcsolatban az alábbi elérhetőségeken kérhető információ:
Email: iskola@edu.u-szeged.hu
Telefon: 06-62-343-063; 06-62-343-487; 06-62-544-628
A projektben a fő hangsúlyt az olvasás-szövegértés, a matematika és a természettudományok mérésére helyezték. A három fő terület mellett azonban további képességterületek (pl.: írás, informatikai műveltség, vizualitás, problémamegoldás, motiváció, szociális és zenei képességek) értékelésére is sor kerül.
Az eDia tanórai, iskolai használatához elegendő egy általános böngésző és internetkapcsolat. A számítógép alapú tesztek a korábbiaknál változatosabb feladatformák alkalmazását teszik lehetővé. Például a feladatok utasításait nemcsak elolvashatják, hanem meg is hallgathatják a gyerekek, így a tesztek a még olvasni nem tudó vagy olvasási nehézségekkel küzdő diákok körében is használhatók. A hangok mellett képek, animációk, videók teszik még színesebbé, életszerűbbé a feladatokat. A tanulók feladatokra adott válaszaikat változatos formában adhatják meg, például kijelöléssel, kattintással, átszínezéssel, mozgatással, átrendezéssel. A tesztek megoldása igazi élményt nyújt a diákok számára!
Kapcsolódó linkek:
Partneriskolai tájékoztató leporelló / prospektus
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése