Az alábbi 3 témában felsorolt, környezeti nevelésben használható rövidfilmeket, ismeretterjesztési és oktatási segédanyagokat az Ökológiai Intézet készítette. A rövid filmek alkalmasak egy-egy téma szakszerű fel dolgozására.
Osztályfőnöki, technika-, természetismeret-, fizikaórákhoz, témanapokhoz
ajánlhatók. Érthetőek, korrektek. Sokat tanulhatunk belőlük. Már negyedik osztálytól
kezdve nézhetők, mert érthetők, képi anyaguk változatos.
Az alábbi témákban:
1) Környezetbarát technológiák az
építkezésben és praktikus megoldások a ház körül
(A szalmabála ház, Tömegkályha
építése és használata, Az esővíz hasznosítása...)
2) Környezettudatosság a házunk táján
– a fenntartható életmód népszerűsítése
(A hagyományos falusi porta hétköznapjai, Gyümölcsfeldolgozás
hagyományosan, A fa és tüzelése, környezetbarát módon...)
3) A fenntartható fejlődés –
ismeretterjesztési és oktatási segédanyagok
(A fenntartható fejlődés fogalma,
A fenntarthatatlanság tünetei, Fenntartható életmód...)
Megtekinthetők: www.ecolinst.hu
Megtekinthetők: www.ecolinst.hu
**********************************
Friss és máris a szemétben
Megjelenés: 2010
Rendező: Valentin Thurn
Honlap: www.tastethewaste.com
Összefoglaló elemzés: www.kiserletikonyha.hu/2011/09/globalis-elelmiszer-pazarlas-es.html
A film részletesen elemzi az élelmiszerlánc pontjain fellelhető
visszásságokat, a termelőtől a fogyasztói szokások változásán keresztül az
élelmiszer maradékok/hulladék újrahasznosításának lehetőségéig. Példákat hoz,
elemez, összefüggéseket tár fel, szembesít, különböző szereplők oldaláról
igyekszik a problémákat taglalni, és alternatív megoldási javaslatokat, jó
gyakorlatokat mutat be. Tabutémát feszeget azzal, ahogyan az áruházláncok
működésének árnyoldalaira is felhívja a figyelmet. A fő téma – a pazarlás és a
túlfogyasztás –a nyugati társadalmak sajátja, viszont a probléma (élelmiszerválság,
éhezés), melyért ennek okán felelősek vagyunk, világméretű és komplex.
A gazdag képanyag, az érintett téma sokrétűsége lehetővé
teszi, hogy rövid részeket akár általános iskola 4. osztályától kezdve
beemeljünk a tanításba. Ajánlható egészséges életmód témanapon feldolgozásra, környezetismeret
vagy technikaóra témájához társítva, beszélgetések indítójául. Az összefüggések
komplex feldolgozására a középiskolás korosztálytól kezdve használható
osztályfőnöki vagy földrajzórán.
*********************************
Néhány hasznos honlap a környezettudatos neveléshez:
www.tve.hu
tudatosvasarlo.hu
www.mme.hu
www.mkne.hu
www.csemete.com
www.bocs.hu
www.nemzetiparkok.hu
www.energiakaland.hu
www.humusz.hu
www.szelektalok.hu/kukakultura
*********************************
Néhány hasznos honlap a környezettudatos neveléshez:
www.tve.hu
tudatosvasarlo.hu
www.mme.hu
www.mkne.hu
www.csemete.com
www.bocs.hu
www.nemzetiparkok.hu
www.energiakaland.hu
www.humusz.hu
www.szelektalok.hu/kukakultura
Forrás: Új Köznevelés, 2014/10.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése